Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

(Ne)recenze kamery GoPro HERO7

Zhnusen cenami webkamer a jejich absencí vývoje směrem vpřed, rozhodl jsem se koupit si akční kameru, která dokáže webkameru nahradit a kromě toho umí mnohem více. Dočkal jsem se ale žel i nemilých překvapení.

GoPro HERO7 už je starší model. Vydaný koncem roku 2018, a počátkem roku 2019 stál přes deset tisíc i v nejlevnějších obchodech (podle Heuréky). Nyní se cena drží něco nad sedmi tisíci, což pořád není málo peněz.

Pokud ovšem chcete natáčet kvalitní videa v UHD(4K) rozlišení a s obnovovací frekvencí od 60 snímků za sekundu nahoru, pravděpodobně se pod pět tisíc nedostanete ani u konkurence, a pokud ano, tak dost možná za cenu horší obrazové nebo zvukové kvality, případně nekvalitně vypadajícím šasi. Navíc je možné natáčet v klasickém FullHD 240 snímků za sekundu, což je parádní pro zpomalené záběry.

Nechal jsem se zlákat spoustou dobrých ohlasů a schopným marketingem a kameru jsem si pořídil. Udělal jsem ale chybu, že jsem si předem nezjistil úplné informace a některé věci jsem mylně předpokládal.

První dojmy

Po vybalení kamery byly dojmy veskrze pozitivní. Plasty vypadají velmi kvalitně a pevně, po vizuální stránce jde také o krásný produkt. Trošku jsem váhal při otevírání krytu, byl tak tuhý, že jsem si musel ověřit, že se má opravdu otevírat takto, měl jsem pocit, že to ulomím, i tuto překážku se ale podařilo zdárně překonat.

Přibaleného vybavení není mnoho, ale ono to ani není tolik potřeba. Kamera má být vodotěsná i bez uzavření do plexi krabičky. HERO8 jde ještě dále a zabudovanou má i základnu stojanu (zaklápěcí). Design vypadá dobře.

 Softwarové peklo 

Značný problém nastává, pokud chcete kameru používat s počítačem, nikoli mobilem. Aplikace Quik už byla jako zastaralá odsunuta mezi "legacy software", nová GoPro App je zatím dostupná pouze pro mobily s iOS nebo Android (7.0 a vyšší). Mobil mám velmi starý, takže nemohu zhodnotit, nakolik je mobilní aplikace kvalitní.

Po připojení pomocí USB k počítači se USB-C kabel používá v podstatě jen jako nabíječka. Aplikace Quik kameru nedetekuje, podle toho, co jsem přečetl na fórech, je to z důvodu, že je tam používaný nějaký starší způsob přenosu, který je ve výchozím nastavení vypnutý, zapnout to ale jde. Dále jsem nakonec ani nepátral.

GoPro App nejspíš bude dostupná pro Mac i PC (píšu ve správném pořadí, ve kterém, zdá se, vnímá význam platforem společnost GoPro). Možná už v příštích několika měsících, ale těžko soudit. Quik zrušili už v květnu, je tady říjen a furt nic.

Na fórech jsem kromě toho četl spoustu dotazů, na které firma neodpověděla, a jeden z uživatelů tam napsal, že fórum je vlastně místo, kde si můžou jít uživatelé tak možná ventilovat svoji frustraci a vzájemně se podpořit, ale to je tak zhruba všechno.

 Použitelnost jako webkamera 

GoPro se kasalo s tím, že umožňují nemocnicím atd. používat v této zlé době GoPro jako webkamery a že tuto možnost chtějí dát i ostatním uživatelům. Z toho, co jsem četl na fórech, se kdysi HERO4 dal jako webkamera použít, ale pak to zakázali ve firmware, protože jim to nějak kolidovalo s prodeji dronů či co. A že tyhle drony už krachly, ale i tak to nevrátili.

Skutečnost je taková, že HERO7 a starší se jako webkamera samostatně použít nedají. Doporučovaný způsob i na oficiálním webu GoPro je koupit capture card jako je Elgato, což znamená útratu dalších cca. 2500 Kč. Takže se s cenou dostanete nad 10 tisíc, a to jsme si rovnou mohli koupit HERO8, kde už je webkamera oficiálně podporovaná, nebo novější.

Nicméně, ani tady bych nejásal. Na použití webkamery je potřeba utilita GoPro Webcam, která je dostupná pouze v beta verzi. Tu jsem zkusil použít pro HERO7 (žel jsem se pouze dozvěděl, že zařízení není podporováno). Později jsem se divil, že mi na počítači dochází volná operační paměť. Evidentně má utilita memory leak. Utilitu jsem tedy ukončil a odinstaloval a k běžnému použití ji doporučit nemohu ani pro HERO8 a novější.

 Jablečná pachuť 

Nejsem fanda společnosti Apple, a z tohoto přístupu, který zde vidím (maximální míra uzavřenosti, nutnost použít jejich vlastní utility) cítím jistou jablečnou pachuť. Kamera nabízí skvělé vychytávky, které mohou být i inovativní, hardwarově může být v některých věcech o dost napřed před konkurencí (jako Retina displeje), to vše je nádherné ... ale to celé kazí uzavřenost.

A pokud se k ní přidá neuspokojivá softwarová podpora, tak je zkáza dokonána. Pokud už něco chcete mít uzamčené pro vlastní software, doporučil bych mít ten software, a mít ho funkční. Jinak kvalitní hardware dojede na bídnou softwarovou podporu, což je údajně poměrně častý důvod, proč lidé tyto kamery do čtrnácti dnů vracejí. Učinil jsem stejně.

 Srovnání s konkurencí 

Útratu většího množství peněz za akční kameru jsem si po této zkušenosti rozmyslel a když jsem někde četl doporučení na značku SJCAM, vyhlídl jsem si starší model SJCAM SJ4000 Plus. Původní cena kolem čtyř tisíc klesala jen mírně, ale na Mallu ve výprodeji za 1900 to vypadalo jako dobrá volba.

S ohledem na stáří a cenu nepřekvapí, že jde už od pohledu levnější zboží. Plasty působí o něco méně kvalitně, přední stěna je nějaká ulepená, těžko říct, zda je to volbou materiálu, nebo Mall za výprodej označil prodej vystavených kusů. Plasty vypadají levněji, krytka baterie po uvolnění úplně vypadne. Vodotěsnost je řešená plexi „ponorkou“ a ve výbavě je ohromné množství různých držáků, způsob použití většiny z nich mi zatím poněkud uniká. Ve FullHD kamera umí jen 60 snímků za sekundu. Kabel pro nabíjení a propojení je jen USB 2, s micro USB-B konektorem. První dojem je tedy podstatně horší, kvalita obrazu pravděpodobně také.

Nicméně, jeden zásadní rozdíl, který to pro mě vyhrál, je tento: Když připojíte kameru k počítači, tak se hned zeptá, zda ji chcete použít jako PC kameru nebo přistupovat k obsahu SD karty. Žádný speciální software není potřeba instalovat, prostě to funguje.

Domnívám se, že kdyby bylo GoPro otevřenější, nebo aspoň mělo výrazně lepší vlastní softwarovou podporu, měla by to konkurence o dost těžší.

Autor: Vlastimil Fürst | čtvrtek 8.10.2020 22:22 | karma článku: 13,77 | přečteno: 532x
  • Další články autora

Vlastimil Fürst

Šmejdi prodávají šmejdy

V české kultuře je zažité, že bazarové je výhodnější. Leckdy to může být pravda, ale ne vždy to platí. A nezřídka se najdou prodejci, kteří tohoto českého zvyku zneužívají. Například u bazarových herních počítačů.

21.4.2024 v 16:41 | Karma: 0 | Přečteno: 63x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Palestinské „Chcete mě?”

Když vidíme, jak srdnatě za Palestinu bojují lidé jak na internetu, tak i v ulicích, domnívali bychom se, že je všichni jejich arabští bratři i muslimští spoluvěřící vyloženě milují. Je tomu opravdu tak?

20.2.2024 v 21:30 | Karma: 33,02 | Přečteno: 710x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Pohlaví násilníka „neznáme“ …

Na vlakové stanici ve Vancouveru došlo v loňském srpnu k sexuálnímu napadení ženy. Policie dělá všechno pro dopadení osoby pachatele a před pár dny už i požádala veřejnost o pomoc s její identifikací.

17.2.2024 v 0:00 | Karma: 28,75 | Přečteno: 879x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Jděte, a vychovávejte si mučedníky

Vím, Ježíš to řekl jinak. Ale pak přišel „poslední prorok“ Mohamed a trochu to změnil. A po něm další, jako Marx, proroci ateistické školy žido-křesťanské tradice. Učednictví netáhne, doba si žádá mučedníky.

5.2.2024 v 12:00 | Karma: 20,97 | Přečteno: 387x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Děje se něco strašného.

Situace snad nemůže být horší. Akademici z celé západní civilizace varují před katastrofou a univerzitní kampusy se aktivizují. Zánik naší civilizace zdá se být nevyhnutelným.

2.1.2024 v 10:55 | Karma: 34,91 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 116
  • Celková karma 27,58
  • Průměrná čtenost 1520x
Profesí jsem programátor. Občas píšu o věcech blízkých mému oboru, protože mě nejen živí, ale i baví.

Píšu i o tématech, ve kterých postrádám formální vzdělání, ale dění ve společnosti mě nutí udělat si na ně názor.

Závěrem, mého tátu asi znáte lépe, než mně.