Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Samsung Galaxy Watch 3 45mm LTE - první dojmy ze soběstačných hodinek

Už nějakou dobu mě lákaly chytré hodinky. A to hodinky chytré dost na to, aby nahradily mobil. Internet prohlížím převážně na počítači, telefonuji poměrně málo a na mobilu jsem se asi nejčastěji díval, kolik je hodin ...

Zaujaly mě už původní samostatné chytré hodinky, Samsung Galaxy Watch. Ovšem tehdy byla eSIM novinka, kterou se teprve chystal experimentálně podporovat T-mobile. Vodafone byl v závěsu a snažil se také. Ne tak O2, tam bylo velmi dlouho ticho po pěšině a O2 Guru, kteří v tom byli nevinně, na Facebooku schytávali poněkud jedovaté komentáře. Já mám výhodný tarif u O2 Family, který jsem si chtěl ponechat (a dvě čísla jsem mít nechtěl), tak jsem na to nespěchal. A o dva roky později jsem se i dočkal.

— Krátké představení —

A když jsem se konečně dočkal, tak už tady máme pokračovatele původního modelu. V číslování nám asi z marketingových důvodů vznikla mezera, po jedničce následuje hned trojka. Opět vychází ve dvou rozměrech, a koná se zmenšování. Z 46mm a 42mm variant na 45mm a 41mm, hlavně ale došlo k zeštíhlení a odlehčení. Myslím si, že je to krok správným směrem. Je rozdíl, zda máte 50 gramů v kapse či tašce, kde to takřka nepoznáte, nebo když vám na svém místě na ruce drží jen třecí silou. Dokonce je i speciální titanová varianta odlehčená o dalších deset gramů.

Zmenšením zejména u 45mm varianty utrpěla kapacita baterií. První generace měla výdrž až týden v pohotovostním režimu, zde je uvedená výdrž čtyři dny. To samozřejmě neznamená, že se nedají vybít za půl dne, když je používáte hodně intenzivně. Nabíjení čistě solárním panelem, natáčením pružiny a výdrž měsíce nebo roky bez dobíjení, jako u klasických hodinek, se tady nedějí.

Zůstalo ovládání lunetou, která umožňuje rolování v nabídkách jejím otáčením namísto přejíždění prstem po dotekové obrazovce. Tento způsob ovládání jsem si rychle oblíbil. Operační systém je Tizen OS od Samsungu, přičemž Galaxy Store nenabízí zdaleka tolik aplikací, jako například Obchod Play u Android zařízení. Srovnání s Wear OS nemohu zprostředkovat. K dispozici je navigace HERE WeGo, která by měla mít mapové údaje offline, nenašel jsem ovšem přehrávače videa, což mě trochu mrzí, zejména by bylo pěkné, kdyby šlo pouštět videa na YouTube ... stačilo by v 240p.

Hodinky mají spoustu fitness funkcí, které jsem ještě nestihl zdaleka všechny zmapovat. Hodinky si samy všimnou fyzické aktivity, jako je například jízda na kole (za niž považují i jízdu na koloběžce a podle známého, který má starší model, i chůzi s kočárkem), nebo rychlá chůze. Krom toho také posuzují kvalitu spánku. Jak jsem ale uvedl, jde tady především o mé první dojmy a za plnohodnotnou recenzi všech funkcí to nepovažujte.

Cena je poměrně dost vysoká, a domnívám se, že se na ní z velké části podílejí funkce, které mají sloužit ke sledování zdravotního stavu. Po přepočtu z dolarů na české koruny a připočtení DPH činí doporučená maloobchodní cena 13300 Kč, a titanová varianta, u nás zatím nedostupná, má vyjít ještě o čtyři tisíce dráž.

— Párování —

Po zapnutí hodinky žádají o párování s telefonem, což je velmi užitečná věc. Pokud máte kompatibilní telefon či tablet, mohu to jedině doporučit. Při párování dojde k okopírování seznamu kontaktů, zpráv a kdoví čeho všeho ještě (kalendář?), navíc aplikace umožňuje pohodlnější nastavení spousty věcí na hodinkách (které jdou nastavit i na nich, pouze máte podstatně menší displej).

Průběh párování může uživatel sledovat formou blikání a postupného rozsvěcení pěti žlutých teček, přičemž na páté tečce může dojít k záseku. Chyba byla hlášena před více než rokem a je možné, že už byla opravena, ale stala se opět přinejmenším podobná. Problém je, že pět teček uživateli nic neřekne o tom, co se děje na pozadí a ve které fázi došlo k záseku. Proces je zcela automatizovaný a pokud se někde zadrhne, uživatel o tom ani neví, jen to po patnácti minutách vzdá a zkusí znovu. V mém případě to vyšlo na druhý pokus.

U Androidu je kompatibilita párovací aplikace podmíněna verzí alespoň 5.0, můj obstarožní HTC Desire Z má jen 2.3. Nevím, zda bude možné nějak přenést uživatelská data z takto starého telefonu do hodinek, asi by nebylo špatné nějakou omezenou funkcionalitu párování nabídnout i pro starší telefony. Žel, u spotřební elektroniky, kterou mobilní telefony jsou, se s používáním po dobu deseti let nepočítá a většina uživatelské základny obměňuje mobilní telefony častěji. Kontakty se mi snad podaří přenést pomocí Google účtu, zatím jsem se o to ale nepokoušel a tak mi lidé, které znám, volají z neznámých čísel.

— Zavádění eSIM, aneb ne zcela soběstačné hodinky —

Samostatné použití jsem dokonce zamýšlel. Ale narazil jsem na ohromný problém. Do hodinek nejde jednoduše dostat eSIM karta. Tedy, ono to jde velmi jednoduše, pokud máte hodinky spárované s telefonem. Sotva jsem zabral QR kód rožkem kamery, už se eSIM karta aplikovala do hodinek.

Kompatibilní telefon jsem si ale musel půjčit a párování mi na hodinky nahrálo spoustu nechtěných dat, která mi nepatří. Poté jsem hodinky v aplikaci odpojil, párovací aplikaci i dva pluginy odinstaloval, a v hodinkách jsem musel zcela smazat uživatelská data včetně těch svých za ty dva dny používání.

Výsledek? Po krátké chvilce nervozity, když mi při pokusu o telefonování to psalo něco o pokusu o připojení, jsem zjistil, že eSIM karta opravdu zůstala. Po krátké chvíli závislosti hodinek na telefonu mám tedy opravdu samostatné hodinky, které nejsou párované s žádným telefonem a přesto se s nimi dá telefonovat, připojit se k internetu atd.

— Hodnocení —

Hodinky prozatím hodnotím veskrze pozitivně, ovšem srovnání s jinými značkami mi chybí. Před dvěma lety jsem si dělal průzkum a tehdy Samsung vycházel opravdu dobře, možná jsem ale nějaké novější alternativy přehlédl a je možné, že některé z nich jsou lepší nebo cenově výhodnější.

Pro použití jako pouhý doplněk k telefonu jsou tyto hodinky asi zbytečně sofistikované a drahé. Poslouží i podstatně levnější modely. Hodinky jsou zamýšlené jako částečně autonomní hodinky, které umí mobil či tablet zastoupit v jeho nepřítomnosti, ale nemají za cíl zcela zaujmout jeho roli. Ostatně, prohlížení webu jako na mobilu, psaní stovek příspěvků a tisíců komentářů na sociální sítě, selfie fotky na Instagram ... tady vám hodinky nepomůžou.

Samostatné použití nevypadá, že by bylo zcela zamýšleno, jelikož k zavedení eSIM karty je párování žel nutné. Kromě toho ale vypadá, že je takové použití zcela reálně možné, a hodlám to takto zkusit. Pro Samsung je prostor pro zlepšení jednak u párovacího procesu, který je neprůhledný a zamrzá, a pak u neúplné soběstačnosti jinak velice samostatných hodinek, co se zavádění eSIM karty týká.

Autor: Vlastimil Fürst | sobota 10.10.2020 22:22 | karma článku: 9,70 | přečteno: 606x
  • Další články autora

Vlastimil Fürst

Šmejdi prodávají šmejdy

V české kultuře je zažité, že bazarové je výhodnější. Leckdy to může být pravda, ale ne vždy to platí. A nezřídka se najdou prodejci, kteří tohoto českého zvyku zneužívají. Například u bazarových herních počítačů.

21.4.2024 v 16:41 | Karma: 0 | Přečteno: 63x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Palestinské „Chcete mě?”

Když vidíme, jak srdnatě za Palestinu bojují lidé jak na internetu, tak i v ulicích, domnívali bychom se, že je všichni jejich arabští bratři i muslimští spoluvěřící vyloženě milují. Je tomu opravdu tak?

20.2.2024 v 21:30 | Karma: 33,02 | Přečteno: 711x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Pohlaví násilníka „neznáme“ …

Na vlakové stanici ve Vancouveru došlo v loňském srpnu k sexuálnímu napadení ženy. Policie dělá všechno pro dopadení osoby pachatele a před pár dny už i požádala veřejnost o pomoc s její identifikací.

17.2.2024 v 0:00 | Karma: 28,75 | Přečteno: 879x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Jděte, a vychovávejte si mučedníky

Vím, Ježíš to řekl jinak. Ale pak přišel „poslední prorok“ Mohamed a trochu to změnil. A po něm další, jako Marx, proroci ateistické školy žido-křesťanské tradice. Učednictví netáhne, doba si žádá mučedníky.

5.2.2024 v 12:00 | Karma: 20,97 | Přečteno: 387x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Fürst

Děje se něco strašného.

Situace snad nemůže být horší. Akademici z celé západní civilizace varují před katastrofou a univerzitní kampusy se aktivizují. Zánik naší civilizace zdá se být nevyhnutelným.

2.1.2024 v 10:55 | Karma: 34,91 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

  • Počet článků 116
  • Celková karma 27,58
  • Průměrná čtenost 1520x
Profesí jsem programátor. Občas píšu o věcech blízkých mému oboru, protože mě nejen živí, ale i baví.

Píšu i o tématech, ve kterých postrádám formální vzdělání, ale dění ve společnosti mě nutí udělat si na ně názor.

Závěrem, mého tátu asi znáte lépe, než mně.