Diskuse

Právo nevolit

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tara.cz

20. 9. 2012 9:00
Četl jsem

nějaký návrh nové ústavy a některé věci tam nebyly špatné:

Sloučit funkci premiéra a prezidenta, přímá volba tohoto prezidenta, který si sám vybere vládu a je odpovědný občanům, nikoliv parlamentu. Parlament je jednokomorový, volba jeho členů je většinová - tedy taková, jak se dnes volí senát - v každém volebním okrsku by se volil pouze jeden kandidát - nejlépe jednokolově - tedy, vítěz bere vše. Nemuselo by se myslet na žádná procenta, žádná skrutinia, šanci by tedy měly i libovolně malé strany nebo jednotlivci - stačilo by, aby to byli dostatečně přesvědčiví (nebo bohatí) kandidáti. Bohatost kandidátů by pak nemusela být kontraproduktivní, protože bohatý člověk je odolnější vůči korupci. Má to i stinnou stranu, to je jasné.

No a nemožnost volit mladých, to je opravdu drzost (já 43). Buď by měli mít právo všichni a nebo by právo volit měli jen ti, kteří složí nějaké voličské zkoušky. Protože jestli je volič neschopný kvůli věku a nebo kvůli tomu, že je náladový primitiv, to je jedno.

0 0
možnosti

vlasec

20. 9. 2012 15:17
Re: Četl jsem

Voličské zkoušky mě také napadly.

Ad. návrh, v něčem bych souhlasil, v něčem ne. Asi se nebudu moc rozepisovat, bylo by to na dlouho.

0 0
možnosti

Levicovy.Pravnik

19. 9. 2012 16:53
pane Furste

k té předvolební ztrátě paměti jak píšete: v tom případě je lepší nevolit vůbec. člověk tím napáchá mín škody, než kdyby zase volil špatně

0 0
možnosti

IBM R.I.P.

19. 9. 2012 16:04
Zajímavé je,

že nikomu nepřijde divné, že nemohou volit děti. Ale všem přijde normální, že mohou volit socky a bezdéčka.

0 0
možnosti

vlasec

19. 9. 2012 21:14
Re: Zajímavé je,

Právo volit by měl mít každý, kdo má trestní odpovědnost za své činy. Asi i nezletilí.

Ne každý ho musí využít. Docela zajímavé ale bylo, když vykupovali hlasovací lístky ČSSD a KSČM. Spousta lidí se vzdala práva hlasovat pro tyto strany za jedno pivo.

0 0
možnosti

+R/-W

19. 9. 2012 11:06
dobre, karma.

0 0
možnosti

Gašpo_3

19. 9. 2012 10:11
Rozumný volič može pre svoju zem urobiť len jediné

NEVOLIŤ PARLAMENTNÚ STRANU !!

Jasne, výsledok bude nepredvídateľný a bez záruky, ale aspoň jednu pozitívnu vec prinesie. Zamieša karty zabehnutej mafii, naruší roky budované štruktúry pre vysávanie štátnej kasy a klientelistické vazby.

Bohužiaľ viacej toho volič z objektívnych príčin nedokáže. Ale stále je to lepšie než nič.

A pri ďaľších voľbách použiť rovnaký postup, dokiaľ sa v tej žumpe nevyprofiluje nejaká skutočne pozitívna sila.

Argument, že príliš farebná politická scéna bude neustále rozhádaná je už naprosto lichý. Bohužiaľ došlo k paradoxu, že rozhádaní politici sú pre tento štát lepší, pretože majú menej príležitostí kradnúť.:-/

4 0
možnosti

bohacovajarca

19. 9. 2012 10:12
Re: Rozumný volič može pre svoju zem urobiť len jediné

Precizní!R^

0 0
možnosti

Petr-007

19. 9. 2012 10:11
Volba podle nazoru autority neni mi pripada spravna

Jednou jsem se ocitl v cizine, kupodivu mi mistni zakony umoznili volit. Ackolin jsem zasadovy nevolic, tak jsem nemohl nechat uji uprilezitost zjistit jak to tam funguje a k volbam sel. O mistni politicke situaci jsem vedel kulove, tak jsem si nechal poradit od cloveka jehoz nazoru jsem si vazil. Myslim, ze to tak bylo spravne a myslim, ze by lide meli prihlizet k tomu jak voli autority v jejich okoli, jak tomu ostatne bylo drive v dobach kdy media nemely takovy vliv. Taky si myslim, ze by prave lokalni autority mely verejne vic hlasit k svem nazoru, treba zrovna ten knez by mel dat lidem jasny signal koho povazuje za spravne volit.

0 0
možnosti

vlasec

19. 9. 2012 12:21
Re: Volba podle nazoru autority neni mi pripada spravna

Ano, autority mohou pomoct s utvořením vlastního názoru. Pokud jde navíc o lidi, kteří se v politice pohybují (např. komunální) a vědí, jak to vypadá v krajské a parlamentní, tím lépe.

Ve vaší situaci člověka, kdo o místní situaci ví kulové, jste vlastně jen dělal něčímu názoru páku. Mně osobně to připadá nesprávné, ale je mi jasné, že to tak někteří lidé dělají.

0 0
možnosti

jendazmoravy

19. 9. 2012 10:09
Jedna poznámka

K té "nezkušenosti" mládeže - a v čem by mládež volící piráty byla horší než starší lidi volící komunisty?  Vždyť jde o výraz téhož - prostě nelíbí se mi, že nemám, a tak holt volím ty, co slibují vykašlat se na pravidla, však "ti druzí" mají dost, tak jim to seberem.

Já si naopak myslím, že jakýkoli věkový limit ve volbách nemá smysl. Jediné kritérium bych dal, že člověk je schopný sám vhodit obálku do urny.

0 0
možnosti

vlasec

19. 9. 2012 12:33
Re: Jedna poznámka

Teoreticky se dá hranice posunout až na cca. 13 let. Mladší už jsou děti, které skoro ve všem dají na rodiče a nemají ještě svůj názor.

V perexu jsem napsal, že s tím, že "děti nemají volit" částečně souhlasím, ale nemyslím si, že lidé, kteří volit můžou, volí opravdu o moc lépe.

Někdy stačí dočíst do konce.

0 0
možnosti

carolusI

19. 9. 2012 9:57
Největší masáž voličů

dělají předvolební průzkumy. Tam naservírují, které strany se mají do parlamentu dostat a které ne. Často je to jen lež. Ale volič je zpracován, aby nevolil stranu, které věří, ale zvolil takzvané menší zlo, aby jeho hlas ,,nepropadl".  A málokdo si uvědomí, že právě tím jeho hlas propadl ve prospěch gaunerů.  Proto volte strany, kterým věříte a nenechte se zmanipulovat  ,,předvolebními průzkumy" . Stačí se zamyslet, kdo ty průzkumy platí a hned je jasno.

1 0
možnosti

bohacovajarca

19. 9. 2012 10:18
Re: Největší masáž voličů

Ano, přesně tak, to, aby občané ČR konečně po těch letech levot, zlodějen, korupce a kamarádíčků otevřeli dokořán oči a přestali věřit manipulacím, různým předem připraveným Otázkám Václava manipulátora Moravce, atd. Prostě VOLBA NEPARLAMENTNÍCH STRAN JE PUD SEBEZÁCHOVY PRO ČR, s těmi stávajícími parlamentními pašáky se totiž nikdy z té žumpy nevyhrabem, jenom klesáme níž a níž a ti samí fífáci, kteří nás do té žumpy svrhli (KALOUSCI, NEČASOVé, SOBOTKOVé, komáři), nám neustále slibují, že nás z ní vytáhnou......a přitom nám pokaždé vlepí novou facku! Lidé, volte NOVÉ STRANY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 0
možnosti
  • Počet článků 115
  • Celková karma 27,58
  • Průměrná čtenost 1534x
Profesí jsem programátor. Občas píšu o věcech blízkých mému oboru, protože mě nejen živí, ale i baví.

Píšu i o tématech, ve kterých postrádám formální vzdělání, ale dění ve společnosti mě nutí udělat si na ně názor.

Závěrem, mého tátu asi znáte lépe, než mně.