Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51o97s50e31f 33P54o68t59r 6600371667359

Máme jen dvě možnosti.

Buď náš vesmír a my jsme dílo Kreatora, nebo jsme výsledek slepé Náhody.

To, že aspoň u nás většina lidí dává přednost Náhodě je výsledek falešného  působení vědy, která, aniž má k tomu důkaz, tvrdí že Bůh neexistuje.

Ovšem v posledních několika dekádách  věda předestřela dva objevy, které její tvrzení velice a velice zpochybňují.

První objev je Velký třesk, kdy z ničeho, z nesmírně malého bodu vznikla veškerá současná hmota, energie, prostor a čas. Velký třesk je podle lidské logiky nejmíň tisíckrát pravděpodobnější jako dílo Kreatora, než slepé  Náhody.

Druhý objev je  neuvěřitelně přesná vyváženost fyzikálních zákonů a konstant, tak aby mohla existovat hmota jako hostitel vědomí - člověka. Pravděpodobnost, že něco podobného vznikne náhodou  se nekonečně blíží nule. Samozřejmě mi položíte  otázku "co bylo předtím a kde se vzal Bůh". Ptát se co bylo předtím je nesmysl, protože předtím nebyl čas, ten byl stvořen pro náš \Vesmír, před tím byla věčnost, a kde se vzal Bůh - my pouze jsme schopni popsat svět, ale vyložit ho neumíme, natož abychom znali tuto odpověď. V té souvislosti bych chtěl upozornit ty " my věříme jen vědě", že věda pouze svět popisuje, zjišťuje jak to funguje, ale absolutně neodpovídá na otázku proč to tak funguje  - to je třeba případ Velkého třesu, nebo vyladění fyzikálních zákonů a fyzikálních konstant.

+2/0
2.12.2013 23:38

J29a84r77o83s83l23a82v 36H30e68r69d64a 5391345449425

Jsme minivědomí:-) A bývá někdy i těžké se s tím smířit a připustit si, že Vševědomí by se nám do hlavy stejně nevešlo. Nejen nevěšlo, ani by to ta naše hlava nepobrala. Ten, kdo urazil velký kus cesty k pochopení, se stává více a více smířený s tím, že vše poznat za života nestihne. Přesto to může být dobrodružné poznávání.

0/0
2.12.2013 23:58

J35a36n 26Š50v54a42d24l67e96n59k34a 9934209200

Vše vysvětluje slabý antropický princip. Boha netřeba. Myšlenka Boha je moc příjemná, protože ta strašná prázdnota na konci bolí, ale je to jenom lidský koncept. V seriálu Červený trpaslík je to celé shrnuto do věty: "Že není Křemíkové nebe? A kam by přišly všechny kalkulačky?" S dodatkem: "Křemíkové nebe existuje. To vy lidé jste si vymysleli své nebe, abyste se nezbláznili." Bohužel nevidím žádný rozdíl v konceptu "Křemíkového nebe" a "posmrtného věčného života", ať už ho jakékoli náboženství definuje jakkoli.

0/0
3.12.2013 1:18

B94e71d32ř94i45c76h 92D46v66o42ř22á84k 2582808426214

v naší společnosti je chyb mnohem více. Na prvním místě je glorifikace křesťanství jako nejlepšího náboženství a zbožňování Krista jako takového. Obé je demagogie,která by neměla mít ve společnosti místo. Mystifikace trojjediností Boha je horší než teorie Velkého třesku.To nejsou přeci objevy, ale teorie duševně narušených lidí. Víra je vlastnost daná lidem geneticky. Uctívání kohokoliv a čehokoliv naopak každá církev kritizuje, ale toleruje. Je toho bohužel mnohem více.

0/0
3.12.2013 8:53
Foto

Š95t88ě21p42á32n 43B86i22c92e15r26a 6799342598286

čekají nás Vánoce. Křesťanský svátek narození Krista. Jako z udělání se narodil zrovna v čase, kdy pohani slavili svátek slunovratu. Dělá to spíše dojem, že církev ve snaze posílit svůj vliv a nevzít pohanům příležitost k zábavě, jim prostě jejich svátek nahradili církevním. Kdyby za celou tou vírou nebyla církev, de facto politická organizace, která si svými historickými metodami vyrovná nejhorším hrůzovládám, tak bych snad i uvěřil, že na víře něco bude. Než se stát ovečkou takové organizace, která upalovala nevinné, kradla majetky jinak věřícím, hájila bludy, tak to si raději za předmět víry ponechám přesvědčení, že Bůh je ukrytý v živočišné buňce a jejím dělením a mutacemi dělá ty největší zázraky.

+3/−2
2.12.2013 19:35
Foto

V71l26a34s95t47i68m92i57l 50F95ü68r93s14t 4645954603805

Termín Vánoc nemá s termínem narození Ježíše Krista společného pranic. Co se týká církve, ta neměla být politickou organizací, ale lidé ji z ní udělali. Církev má v první řadě být společenstvím křesťanů. Církev také lidem diktovala, jak mají věřit, třebaže to nezřídka bylo v protikladu s tím, co se píše v Bibli. Heslem "miluj bližního svého" se asi z církevních představitelů řídil málokdo, ale co čekat, když se většina církevních úřadů dala koupit za nemalé peníze.

Vašeho Boha v živočišné buňce nemohu uctívat, mého dědu obdařil makulární degenerací sítnice a dnes téměř nevidí, babičce zase nadělil nemocné kyčle, které jsem po ní nejspíš zdědil. Dle mého názoru to není Bůh dobrý a takového nebudu uctívat ani kdyby mi někdo dokázal, že skutečně existuje.

+2/0
2.12.2013 20:10

J56a10n 69Š23v61a86d75l18e59n39k89a 9294959680

A co těmi nemocnými kyčlemi sleduje nebeský, biblický Bůh? Tohle přece není výsledkem svobodné vůle.

+2/0
2.12.2013 20:12

J86a47r69o94s59l61a43v 73H27e48r47d24a 5721385399315

Nectějte mu dávat vše za vinu. I když na někoho spadne dům.....:-)

+1/0
3.12.2013 0:15

J25a41n 34Š69v79a63d45l65e83n49k26a 9464179780

Ne, on může jenom za to, co mu vybereme jako užitečné.

+1/−1
3.12.2013 1:19

J73a61r81o19s30l33a18v 14H44e27r17d38a 5601325979885

....tvrdí Jan Švadlenka

0/0
3.12.2013 9:24

J58o46s85e43f 96P64o58t25r 6140501807859

Pane Bicera,

zkuste se trochu poučit.

Křesťanství vzniklo  v subtropickém podnebním pásmu, kde slunovrat nehraje žádnou roli, dokonce je vítán jako otupení letních veder. Takže ta spojitost narození Krista a slunovratu je fakt čistě náhodná, i když pro severní národy, Germány, Slovany tady by ta spojitost byla.

Hledáte veš v kožichu, která není.

Stejně tak byste se měl poučit o skutečných dějinách a ne papouškovat  idee a názory na smetiště dějin odvátého reálného socialismu.

0/0
2.12.2013 23:14

J54a42n 24Š35v93a52d86l65e15n51k14a 9304279790

Křesťanství možná vzniklo v Palestině, kde zimní slunovrat nehraje takovou roli, ale bylo kodifikováno v Římě, kde tu roli zcela jistě hraje. Zkuste jet do Itálie k moři v lednu. A čím severněji, tím je to výraznější. Takže Vánoce jako oslavy narození Krista byly opravdu zvoleny účelově, aby překryly starší oslavy slunovratu, kteréžto byly v Římě tehdy tradicí.

0/0
3.12.2013 1:22

J24a27r40o28s41l46a76v 34H13e40r12d20a 5231255459765

Nikdo nemůže tvrdit, že věřící člověk nutně potřebuje církev

+1/0
3.12.2013 0:26

J67a49n 47Š62v70a30d91l22e85n73k66a 9924469540

A co když prostě žádný Bůh není a žádný smysl věcí tak, jak si to představuje člověk, neexistuje? Není ani dobrý ani zlý. Prostě není.

+1/0
2.12.2013 18:00
Foto

V25l68a62s82t47i27m95i72l 13F13ü60r51s12t 4215254793375

Může to tak být, ale v tom případě nemáme žádný cíl a smysl. Navíc nevím, co pak ospravedlňuje zákony. V Bibli se například říká, "nezabiješ". Z evolučního hlediska je ale vražda vlastně dobrá věc, ne? Přežije ten, kdo je evolučně silnější ... ať už je to obezřetností, dobrou reakční dobou nebo šikovností s dýkou či pistolí.

+1/0
2.12.2013 18:56
Foto

K50a87r47e12l 66B67o55h59á31č14e54k 1541747536404

Ale no tak :) Nazývat v přírodě přežití silnějšího stejně jako ve společnosti vraždou, to je hodně silné kafe :) A komo myslíš tím, že "my nemáme smysl a cíl"?:) Pokud věřící Tvé církve, tak je to platné nejspíše, ale za lidstvo to určitě nebude, že ne?:)

+3/0
2.12.2013 19:13

J79a87n 71Š48v36a74d96l48e14n63k45a 9854209680

Není to pravda. Z evolučního hlediska je užitečné kooperující společenství. Člověk sám o sobě nepřežije tak snadno jako součást komunity. Je tedy účelné, pokud existuje velmi silný zákaz - v komunitě se nezabíjíme (všimněte si, že se to opravdu týká jenom komunity, u "cizáků" to takhle silné není - jde o spravedlivou obranu, čehož je nakonec Bible plná). Ostatně, něco takového známe - zákaz vepřového u Židů či muslimů nemá co do činění s vírou, ale s tím, že v tamním podnebí se vepřové rychle kazí a jeho konzumace může vést k epidemiím. Když tohle lidem řeknete, budou to jíst dál. Když jim řeknete, že to zakázal Bůh, a oni jsou silně věřící, už to dělat nebudou. Dokonce může být evolučně výhodný i sklon k náboženské víře. Ten, kdo si klade otázky po smyslu a přijde na to, že žádný není, snáze podlehne různým formám nihilismu či deprese. Víra, že nás někdo vede, může tento nihilismus odstranit. Komunity, které takto věřily, tak mohly být úspěšnější než ty, které nevěřily. Jejich geny přetrvaly, geny ateistů se neprosadily. A tak tu máme niternou potřebu náboženské víry vlastní téměř každému.

0/0
2.12.2013 19:17

J19a75n 41Š57v32a77d54l43e86n56k22a 9134609420

K tomu úvodu - je třeba uvědomit si, že člověk se vyvíjel původně jako lidoop. Jejich přežití je závislé na společenství. My nejsme jiní. Také členové šimpanzí tlupy se jenom tak nezabíjejí navzájem, to by takováto tlupa dost rychle zanikla. Mají k tomu systém rituálů, jak agresi ventilovat jinak. U lidí je to dost podobné, jenom sofistikovanější. Bohužel, uniká mi v tom ten Bůh. Vše je vysvětlitelné i bez něj. Jsem agnostik. Existence Boha by se mi líbila, ale nevěřím v něj.

0/0
2.12.2013 19:29

J72a51r97o59s72l79a63v 40H71e87r14d39a 5111825839665

Třeba se dějí věci, které byste už vysvětlit nedokázal tím svým způsobem. A nevíte o nich.

0/0
3.12.2013 0:07

J79a56n 86Š50v55a71d95l31e95n98k96a 9914409580

Třeba ano. Ale pokud se budu řídit tímto konceptem, můžu uvěřit nejen v křesťanského Boha, ale v jakékoli šarlatánství. Proto jsem v tomto velmi obezřetný.

0/0
3.12.2013 1:23

J45a74r41o34s96l16a14v 71H15e56r37d46a 5861375279315

Věřit můžete v cokoli, jako každý

0/0
3.12.2013 9:25

J94a70n 75Š17v10a35d62l15e70n75k30a 9114599750

Mimochodem, tvrzení, že musí existovat Bůh, protože jinak by náš život neměl smysl, je logický klam. Nijak tím existenci Boha nedokazuje.

+1/0
2.12.2013 19:55

J87a33r80o35s23l71a15v 14H75e78r93d73a 5101585139675

Kdyby zítra mělo vše skončit, měl byste dojem, že všechen ten vývoj k dnešku měl smysl? Já ani ne.

0/0
3.12.2013 9:28

M44a78r10t10i37n30a 84M39o33u82d68r70á 7580763146539

S tím, že v případě neexistence Boha nemáme žádný smysl a cíl hrubě nesouhlasím. Dtto co se týče ospravedlnění zákonů. 

Zbytek je demagogie non plus ultra

+1/−1
2.12.2013 20:02

J95a27r33o56s20l73a64v 22H26e28r90d80a 5421105759585

Nemůže to tak být. Potřebujete vlastní přesvědčivou zkušenost, a tu lze získat.

0/0
3.12.2013 0:05

V47i35k96t29o10r 31S54o12u92č56e52k 5536105558368

Existenci Boha už dokázal sv. Tomáš Akvinský.

+2/−1
2.12.2013 17:04

F70i35l97i56p 75S11m91o92l79a 9657828811467

Myslíte například třeba to, že každý člověk ví, jak vypadá dokonalost, i přes to, že ji nikdo nikdy neviděl a nezažil a na tomto světě v podstatě neexistuje? Takže tady zbývá jenom Bůh, který je dokonalý a který vložil onu představu dokonalosti do každého člověka? To je moc pěkná myšlenka. :-)

0/0
2.12.2013 20:16

J48a52n 39Š57v33a31d45l61e56n13k31a 9514249390

Jenže každý si tu dokonalost představuje jinak. Není žádná univerzální představa dokonalosti.

0/0
2.12.2013 20:25
Foto

J98a67r29o63m65í89r 56P65e82t84ř33í73k 6654531549408

A co vícebožstva?

Co když měli pravdu staří Aztékové, Inkové, nebo současní domorodci na Nové Guinei a v Tichomoří?

0/0
2.12.2013 17:01
Foto

V46l28a84s15t59i62m98i28l 32F64ü93r79s66t 4135554413455

Vícebožstva, myslíte polyteizmy? Polyteismus naznačuje nějakou roztříštěnost, nejednotnost. Oproti tomu v Bibli vystupuje Bůh Otec, Ježíš Kristus a Duch Svatý, jsou tedy tři a přitom jeden, mají totiž jednotné smýšlení.

Mně osobně dává víc smysl jeden Bůh, než spousta bohů, kteří se mezi sebou hádají, zabíjejí, přiklánějí se na stranu různých skupin lidí, jejich moc se mění podle počtu příznivců a obětí, lidé si je musí usmiřovat atd. Co je konkrétně pravda se dozvíme až po smrti, pokud vůbec.

+1/0
2.12.2013 17:18
Foto

J11a34r72o26m98í92r 34P80e64t66ř16í82k 6674761899308

Ale i ve jménu jediného křesťanského Boha zuřily války.

Vezměte války mezi katolíky a pravoslavnými, boje mezi katolíky a protestanty.

A všichni vzývali stejného Boha.

0/0
2.12.2013 17:21
Foto

V20l84a46s45t64i76m10i48l 96F98ü71r19s88t 4625374523865

Znamená to, že Bůh přikázal oběma stranám, ať se pro jeho potěchu začnou mezi sebou zabíjet? Nebo to spíše ukazuje, jací jsou lidé?

+2/0
2.12.2013 19:33

J71a40n 80Š38v40a53d93l14e50n91k56a 9254609550

Které takto stvořil on ke svému obrazu. Tedy údajně...

0/0
2.12.2013 19:50

F73i72l69i81p 65S20m76o68l11a 9847758271377

Ano, jenže nejprve je stvořil ke svému obrazu a pak teprve se člověk rozhodl pro zlo. Z toho plyne, že pokud by se takto člověk nerozhodl, tak zde nebudou různé církve, které se budou navzájem bít o to, která je ta správná.

+1/0
2.12.2013 20:21

J82a44n 27Š37v23a29d20l36e94n61k89a 9654909420

Nestvořil Bůh také to zlo?

0/0
2.12.2013 20:23

F93i71l30i83p 87S51m34o97l49a 9177958261757

Ne, satan je odpadlý anděl. Bůh nemůže za to, pro co se satan rozhodl.

+1/0
2.12.2013 20:54

J27a70n 55Š15v21a12d70l58e85n22k77a 9364149330

Vždyť ho tak stvořil. Nebo on netušil, jak to dopadne a že mu pak bude kazit jeho dílo? A že mu dokonce zkazí jeho největší výtvor, člověka, a to tak, že ho pak bude raději chtít zničit a stvořit znovu, načež si to rozmyslí a dá mu ještě šanci?

0/0
2.12.2013 21:02

F59i22l82i13p 90S33m25o15l48a 9267968331917

Je dost možný, že věděl, ale taky nemusel, o tom se v Bibli nepíše. V Bible říká, že Bůh od počátku věděl, že bude muset poslat svého syn Ježíše Krista, takže asi i věděl, že se člověk rozhodne pro podle sebe a dá přednost tomu zlému, než životu v ráji. Dal člověku volbu se rozhodnout, jakou cestou se vydá a jak bývá u lidí zvykem, ne vždy se člověk rozhodne správně (to platí stále). Stalo se, co se stalo a tak poslal Krista, aby člověka z nadvlády satanovy (z nadvlády smrti) vysvobodil. Právě tímto satanovi ukázal, že Bůh má moc vytrhnout kohokoli  z nadvlády smrti a tak, jak to udělal s Kristem, tak podobně to může udělat i s námi. Stačí vyznat Ježíše svým pánem a odevzdat se mu. Vše bude dovršeno Kristovým druhým příchodem. Satan už vlastně ví, že prohrál, že to bude nakonec on, kdo skončí ve věčném zatracení spolu s dalšími a teď se jen snaží, aby těch lidí, co se obrátí k Bohu bylo co nejméně a aby ti, co jsou jeho, jeho zůstali.

V tom celém vlastně Bůh říká: "Člověče, podívej se, kam jsi to dotáh a já ti teď nabízím to změnit. Koukni, jak tě miluji, že než abych tě nechal v poutech hříchu, tak ti dávám možnost to zkrze Krista změnit, ale je jen na tobě, jak se rozhodneš." Za sebe můžu říci, že ta změna je úžasná.

0/0
2.12.2013 23:36

J39a42n 37Š31v20a47d11l49e80n89k49a 9864949410

Já ten příběh znám. Nevěřím mu. Nijak se neliší od toho, co napsal Tolkien.

0/0
3.12.2013 1:25

J55a81r92o92s78l63a91v 22H25e46r25d72a 5111705789535

nerozhodl

0/0
3.12.2013 0:12

J57a80r29o72s38l30a64v 11H40e35r64d52a 5681715949185

Ale dlužno připomenout, že to nevypovídá jen o to, že bývají, zvláště za určitých okolností, zlí, ale zlo pramení především z nevědomí - proto i mnohá nedorozumění.

0/0
3.12.2013 0:10

A58l76e43n21a 55O46u42z41k78á 1233952221586

Tak pak je nejspíš nevedl ani Bůh, ani víra v něj. Jednali Egem ve jménu Boha.. takových tu bylo a je... :)

+1/0
2.12.2013 20:17

J19a76r32o94s32l18a30v 24H65e21r90d79a 5621675249215

:-)Polyteismus, jak jinak se daly vysvětlit paradoxy světa, než bandou bohů rozhádaných , žárlivých, ješitných ............. Mám na mysli Olympské bohy

0/0
2.12.2013 17:30
Foto

V33l49a29s37t65i94m67i58l 33F17ü24r49s49t 4585414183155

Prý, že to jinak nejde, Bible své vysvětlení má také, ve zkratce:

Bůh stvořil všechny bytosti svobodné. Včetně jistého anděla Jitřenky, kterého lidé znají spíše pod označením Satan. A ten se jednoho dne Bohu vzepřel.

0/0
2.12.2013 19:22

J91a62n 12Š68v29a59d50l80e51n47k84a 9624579870

A od té doby kazí jeho dílo. Dokonce do té míry, že už to celé chtěl Bůh zničit a vytvořit znovu. Jako kdyby nebyl všemohoucí, protože je tu někdo, kdo mu to celé kazí a on ho to nechává dělat, a navíc ani vševědoucí, protože to stvořil tak, že něco takového je možné. Ovšem pokud vše vytvořil tak, aby se zrovna tohle stalo, tak jak potom může trestat své výtvory za to, že se chovají zrovna tak, jak je stvořil?

0/0
2.12.2013 19:50

J32a31r18o38s93l67a55v 62H51e28r98d87a 5181685809645

netrestá

0/0
3.12.2013 9:31

J33a12r84o86s10l64a55v 90H72e98r48d84a 5271205149115

Zjednodušení, které postupně zanikne a bude nahrazeno pochopením

0/0
3.12.2013 0:14

J84a91n 41Š20v64a73d61l52e49n44k13a 9794219890

Jak někdo může vykřiknout "Otče, proč jsi mě opustil", pokud je zároveň tím Otcem?

0/0
2.12.2013 18:01

J69a26r27o45s98l75a57v 32H75e40r44d39a 5551825389525

Není

0/0
3.12.2013 0:19

J47a26n 63Š13v25a36d70l10e59n50k42a 9464659600

Samozřejmě. Je to jeden Bůh, protože přece "V jednoho Boha věřiti budeš", ale v případě potřeby se z něj dají vytvořit klidně další tři Bohové, že? A pak, že je to monoteismus. Kromě těch Třech jsou pak různí světci, patronové lecčehos...

0/0
3.12.2013 1:27



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.