Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a36n96a 49V29a78ň32k43o45v48á 4197189641361

:) a Metuzalém byl kříženec Mistra Jody a pradědečka Panoramixe.

+1/0
4.4.2014 10:27
Foto

V49l40a48s38t55i83m22i74l 21F35ü98r81s90t 4705334333325

To zhruba sedí ;-D

0/−1
16.4.2014 17:47

D10a17r46i17n34a 11H50o88r41á96k46o37v47á 1613747989556

Na druhé straně - pokud chtěl režisér vzbudit zájem, tak se mu to asi povedlo. Je docela možné, že pár lidí po návštěvě kina třeba prolistuje bibli.... Tento týden jsem po dlouhé době opět viděla film "Čistá duše".  John Nash je tu vykreslen jako odpůrce Adama Smithe, ve skutečnosti byl spíš jeho stoupencem. Sám Nash o filmu říká, že to není objektivní biografie, ale že tento snímek nikdy neměl ambice být dokumentem. A film NOE asi taky ne. Prostě film a dokument jsou dvě úplně různé věci.

+2/0
3.4.2014 21:07

J30a66r37d11a 62C34h69o24v24a71n50e46c 6861615203229

Film Hledači ztracené archy po své premiéře (ještě za socialismu) také přiměl řadu lidí k čtení Bible. A někteří nezůstali jen u Starého zákona...

+1/0
4.4.2014 13:21
Foto

P26e18t10r 28H29a24n38n97i49g 5236854745464

Dokáži si představit, jak by dopadli tvůrci filmu Noe v muslimském světě, jednalo-li by se o islámskou věrouku..

+2/0
3.4.2014 16:36

J73i73r33k81a 45L49i65b94e30ň46s82k75ý 4912191394109

Ten židovský mýtus nemluví o světě tady - lidi vždycky jedli maso/byli to přece jednoduší hominidi, kteří byli rádi, že mají co do huby a nějakou jeskyni po ruce. Takže Ráj je jiný svět, jiná dimenze než matrix. Potopa... Jaká potopa? Bylo jich nesčetně.

+1/0
3.4.2014 16:28

M51i53l45a36n 25S30t52e74h80l35í16k 7370399603491

"Hollywood opět požvýkal část knižní předlohy, zbytkem si utřel zadek a zbytek si vycucal z pr..., tedy, z prstu."

 

Není tam těch zbytků nějak moc ? A co jste myslel tím "z pr ..." . Na vzornou boží ovečku jste sprostý jako dlaždič. :-P

+1/0
3.4.2014 13:41
Foto

V47l94a76s50t96i27m63i51l 22F53ü26r94s71t 4275514363155

Máte pravdu, bylo to zbytečně vulgární. Nesouhlas se dá vyjádřit i kultivovaněji. Navíc jsem to dost špatně zformuloval a dvakrát zbytky ...

Díky za upozornění, škoda, že jste si nevšiml dřív, ve článku jsem to opravil.

0/−1
16.4.2014 18:08

J97a96r97d68a 50C48h31o52v31a57n11e19c 6431375653699

No vegetarián ale byl. Podle Bible teprve smlouva po potopě dala člověku právo pojídat zvířata.

Možná mám špatný překlad nebo to špatně chápu, ale mám za to, že podle Bible se v ráji lidé živili jen ovocem, po vyhnání z ráje se živili zemědělskými produkty, po potopě se začali živit i masem.

+1/0
3.4.2014 10:01
Foto

V96l45a80s25t67i42m81i86l 12F32ü81r97s34t 4805574383985

Děkuji panu Pavlu Procházkovi za to, jak krásně objektivně zhodnotil celou diskusi. Tedy pro upřesnění, téměř všechny komentáře zavánějící křesťanstvím záporně, téměř všechny komentáře zavánějící ateismem či nějakou formou skepse vůči křesťanstvím kladně.

Ateista-zélot, už jsem se obával, že takoví vymřeli krátce po pádu minulého režimu.

0/−1
2.4.2014 20:01

P10a39v41e62l 79P95r55o54c97h75á68z62k42a 3782257603

Nemáte zač děkovat, váš fanatismus mne velice pobavil ;-)

0/0
3.4.2014 13:02
Foto

V35l73a80s70t21i47m65i25l 20F66ü28r66s33t 4275504103715

Tak to jsem rád, že dokážete z fanatismu jiných lidí mít aspoň nějaké pozitivní emoce. Ve vašem případě jsem tím pouze mírně znechucen.

0/−1
16.4.2014 17:51

P20a42v97e33l 16P27r49o34c69h69á65z23k34a 3682537653

Rv

0/0
16.4.2014 18:20

F47i98l16i75p 67F86u62c73h26s 6522227

Režisér zneuctil Bibli? Tak to už američtí filmaři vážně přehnali! Rv

Moc Vám děkuji za toto info, Vlastíku. Tomuto filmu se vyhnu hodně velkým obloukem.

Hezkou sobotu. F.F.

+1/0
29.3.2014 12:42

M77a88r31t79i35n 67Š89i32k 6451271361287

Proboha, je to jen FILM. Na nic víc si opravdu nehraje. Zneuctění Bible? V dnešní době se z ní např.v přímém přenosu cosi šňupe. Jelikož jsem se nezhroutil ani z toho, těžko se zhroutím z filmu.

+1/0
29.3.2014 11:27
Foto

V56l41a45s50t77i98m12i85l 97F73ü10r85s27t 4435344143325

Osobně mě víc urazí, když někdo obsah Bible převypráví tak, že je to dost v rozporu s tím, co tam skutečně je, než když někdo začne ze svého výtisku Bible trhat stránky a balit z nich jointy.

+1/−1
31.3.2014 4:33

V79l33a17d63i14m70í45r 48Š88n40e54k 9434468186481

Ano, evolucionisté vymyli lidem mozky svou báchorkou, takže lidé uvěřili, že jsou zde jen proto, že kdysi neživý regolit kamenité planety náhodou obživl a za miliardy let se změnil na člověka ...(přesněji: muže a ženu). Není pak divu, že zpochybňují a vysmívají se celosvětové potopě, která byla Božím soudem!  Evolucionisté jsou lháři a za své lži si ponesou před Bohem odpovědnost ;-€!!v soudu druhém, který přijde stejně tak, jako přišel ten první, za dnů Noeho.  Pak je smích přejde.

0/−3
29.3.2014 10:50

J20a79n 58N43o31v46o84t74n24ý 2664246135870

A k tomu poznání jste dospěl nějakým vlastním vhledem, zkušeností, schopností proniknout časem do minulosti a budoucnosti anebo jen papouškujete něco co jste někde přečetl ? ;-)

+1/0
29.3.2014 11:11

V44l61a90d43i85m10í65r 92Š28n64e52k 9694108116871

Po celosvětové potopě je přehršel stop! Miliardy zkamenělin (bez jakéhokoliv důkazu evoluce), dále ložiska uhlí, ropy, zemního plynu na celé planetě. Dokonce i v Antarktidě. Jak se to tam dostalo, dle evoluční fantasmagorie ??? Cožpak tam mohlY růst stromy ??? Jak se vytvořila podmořská ložiska ropy ??? Pak stačí jen prostý pohled na globus, máte-li doma! Jen pro vaši informaci: Ta modrá barva.... JE VODA!;-)

0/−2
29.3.2014 11:18

J67a56n 51N61o65v61o74t47n83ý 2894816845940

Voda tu je, o tom není pochyb, ale potvrzuje to biblické historky asi tak stejně jako nalezení chatky v lese reálnou historickou podstatu perníkové chaloupky, červené karkulky, případně sněhurky a sedmi trpaslíků :) Přírodní procesy se dynamicky dějí stále ...

+1/0
29.3.2014 11:39
Foto

V58l92a95s88t67i57m13i36l 49F20ü56r45s52t 4545914253165

Po pravdě si myslím, že věci považované za důkaz evoluce jsou na tom často velice podobně, jen zaobalené do pseudovědeckých keců vypadají lépe.

Myslím hlavně takové ty "důkazy", které na vás vytáhne středoškolák ve třídě, kamarád v hospodě apod., aby vám "dokázal", že evoluce je jasná věc a on tomu v žádném případě nevěří, ono je mu to totiž naprosto jasné.

0/−1
2.4.2014 19:50

B72a31r44b95o16r66a 24J62e47ř35á69b24k16o52v14á 9254698437351

Díky za info, koukám, že to je pěkná blbost. Ono sice se lidé čertí, že je to jen inspirované biblickým příběhem, ale ať se pak nediví nám, když to takhle překroutí. Když se natočí film podle knihy a neodpovídá to originálu, tak taky všichni prskají. A mně osobně je líto, že se zas na Boha háže špatný obraz...

0/−1
29.3.2014 8:51

J67a62n 12N51o97v61o27t45n94ý 2254236175820

A na kterého Boha prosím ? V lidských kulturách je jich známo něco přes 4000, které lidé vymysleli. Ale je pravda že tomu biblickému jeho autoři moc velkou reklamu neudělali. Líčí ho tam jako poněkud popudlivého, nervózního a pomstychtivého patrona, který má pořád tendenci někoho trestat, zabíjet, vyhlazovat atd. (prostě asi odraz samotného kmene) a kromě toho vyžaduje a je potěšen když sem tam někdo podřízne zvíře, hodí ho na oheň a on příjemně čmuchá (to vše viz bible). A kromě toho v rámci své "všemohoucnosti" v těch příbězích používá dost primitivních, omezených a málo účinných metod - vytváří věci a bytosti, se kterými není spokojený (kde se stala chybička ? ) a pak místo resetu a nové verze (což pro "všemohoucího by neměl být žádný problém) to řeší výbuchy a lokální akční destrukcí (Sodoma Gomora), případně primitivním utopením většiny stvořených bytostí ... Takže myslím že jakékoliv zpodobnění těchto úsměvných a většinou i rozpačitých historek je úplně ok ...

+3/−2
29.3.2014 9:25

J32i77r26k59a 49L97i51b35e81ň36s29k31ý 4422221434679

No právě. Jaký Bůh? Existuje - jak jsme slyšeli Bůh coby láska, který je za oponou, kdesi v zásvětí, ale planetě vládne Ďábel, když ne pořád, tak většinu času. Podívejte se na moře, na všechny primitivní organismy - požírají se. Je bůh Láska milovník požírání?

+1/0
3.4.2014 16:30

J52a30n 81N20o66v56o53t69n78ý 2464446875300

Otázkou zůstává k čemu autor a podobně smýšlející vůbec potřebují nějaký film. Však si to můžou přesně přečíst v bibli ?

+1/−1
29.3.2014 7:44
Foto

P29e47t34r 28K86r91á38l 7355530744713

No stejně jako jsou obě "Třístovky" natočené podle Millerova komixu, je i Noe komixovým zpracováním a jako k takovému by se k němu mělo přistupovat. Jedná se o klasický blockbuster a ten by si nejspíš nevystačil jen s naháněním zvěře do lodi a následnou plavbou. To už mě spíš rozčilují hlouposti v historických filmech nebo různé templářské konspirace, které řada lidí vydává za fakta.

+1/0
29.3.2014 7:41
Foto

R90o98m85a36n 82P30o64t48o83c77z52n94ý 5410955262745

Možná neumím číst mezi řádky, ale z článku mi nijak nevyplývá (tedy kromě několika rozhořčených sprostých slov v závěru), jak Aronofsky "zneuctil" Bibli? Tím, že si příběh upravil po svém? Ale to se od filmů očekává, taky se film nejmenuje "Noe - čtení z Bible", jak by se asi ortodoxním věřícím líbilo, ale jednoduše "Noe". Je to jeho pohled na téma a především provokace, protože Aronofsky byl je a doufám, že vždy bude hlavně provokatér, který tak vede diváky ke spoustám otázek.

+3/−1
29.3.2014 2:44

K34a56t79e12ř63i62n14a 62D88r94a12h55o29k15o41u97p54i20l29o66v70á 9266861582813

Je to stejné jako když jsou fanoušci Harry Pottera jsou naštvaní, že to není jako podle knihy. ;-D Vy jdete ještě o krok dál. Vy i o věcech, které nejsou zapsány víte, že nejsou správně. Já myslím, že věřící by se tu měli nechat už jenom pro tu zábavu, kterou poskytují. Akorát pokračovat v ořezávání moci by to chtělo. Třeba vina na rozmachu AIDS v Africe.

+2/0
29.3.2014 1:32

B94a14r52b76o51r91a 32J70e27ř14á78b72k71o17v37á 9934328477861

Myslím, že každý má právo vyjádřit svůj názor. Pokud je někdo naštvaný, že se překroutil docela důležitý příběh (který je mimochodem historicky i literárně dokázaný), docela ho chápu - stejně jako ty Potterovce. Tady jde ještě o něco více, než jen o dobrou knihu. On taky autor jasně napsal, že mu nevadilo, když se přidaly nějaké věci, pokud ale zcela odporovaly kontextu Bible, tak je jasné, že to bylo špatně. Mně se to také nelíbí. Bůh pro mě není nějaká postavička, ale je to můj přítel. Pokud někdo podporuje zkreslený pohled na něj, tak se mi to prostě nelíbí. A jinak já fakt nemůžu za rozmach AIDS v Africe a ani o moci se u mě mluvit nedá... Pokud má církev nějakou moc - tak jak to měla katolická církev - tak jsem taky silně proti.

0/−1
29.3.2014 8:56

K27a18t29e78ř45i53n49a 31D75r58a14h17o68k31o30u67p58i61l85o46v12á 9796831122113

Biblická Povodeň není dokázaná ani náznakem. Bible je jenom kniha. Stejně jako Korán, stejně jako kniha Mormonů, stejně jako Odysseia, stejně jako Harry Potter. To že to pro věřící znamená víc je stejné jako když pro fanoušky HP jsou knihy HP lepší než jiné. To neznamená, že jsou objektivně dobré. Věřit může člověk jak chce, ale tím se nic na objektivitě knihy nemění. Pokud by fanoušek HP začal věřit, že se události knihy staly, tak by byl považován za blázna. Stejně tak považuji věřící, co berou svaté knihy jako že se staly za blázny.

+2/−1
29.3.2014 9:01
Foto

V62l34a82s12t90i72m47i78l 10F40ü72r74s34t 4165324123705

Díky, že mi aspoň přiznáváte tatáž práva jako fanouškům Harryho Pottera.

Mýlíte se ale, že se mi nelíbí nějaká ta "umělecká licence", kdy do příběhu, který je příliš stručný na to, aby se dal zahrát jen tak, vloží scénárista svou vlastní fikci. Pokud to ale protiřečí původnímu příběhu, tak by to s dovolením mohli přejmenovat.

Ostatně "300: Vzestup říše" je podobná slátanina s téměř 100% fiktivním příběhem napasovaným na skutečné postavy, takže čekat od dnešního Hollywoodu historické filmy, ze kterých se člověk dozví aspoň něco málo o historii, je žel naivní.

0/−1
2.4.2014 19:47

J55o22s22e95f 20P51o51t48r 6780421467109

Když  Bible, tak Bible.

Dovolím si citivat z  "Život adaptace a stres", akademik Charvát z 1969, tj. 45 let.

"Náš etický kod je v podstatě starozákonný, a pokud vůbec platí,  tedy jen pro jednotlivce. Neplatí pro  tak abstraktní entity jako je společnost, stát, třída. Řídit kolosální sociální struktury dneška podle etických koncepcí  kočovníků z doby před tři tisíce lety  je totéž jako řídit atomový reaktor  technologií  Křováků. Měli bychom tedy člověka převychovat, aby jeho svět hodnot odpovídal dnešním realitám".

Bohužel po 45 letech  byl odvát světonázor akademika  Charváta na smetiště dějin, včetně převýchovy čřlověka ( nicméně v naší společnosti je tím zasaženo dost lidí ) a tvrdě se ukazuje, že zachránit lidskou společnost,  je možné jen na základě těch morálních zásad  3 tisíce  let staré kočovné společnosti.

Ačkoliv se nedaří zjistit reálnou skutečnost poitopy, její obraz se vyskytuje ve všech starých civilizacích, včetně amerických.

+1/0
29.3.2014 0:56

T83o47m33á27š 77G82a28y65e28r 4842859655374

Vzpomínám na starý americký film Na východ od ráje, podle románu Johna Steinbecka. Filmové podobenství biblického příběhu Kaina a Abela. Vynikající film. Nikterak mne nevadilo, že matka sourozenců pracovala v bordelu.

+3/0
29.3.2014 0:02

T67o90m56á92š 33G54a62y43e40r 4332719885144

...a neviděl jsem v tom žádné zneuctění bible...

+1/0
29.3.2014 0:09

J51a82n 41H62l21e39d10í77k 4259912488572

za porušení zákazu jíst zapovězené ovoce poznání---byli Adam s Evou vyhnáni z ráje a museli začít tvrdě pracovat. Potopa byla o mnoho století později, kdy Bůh potrestal zkažené lidstvo za hříchy proti přkázání. Obdobně skončila Sodoma a Gomora, ikdyž ohněm a výbuchy. Objevily se zprávy, že  potopa byla způsobena tsunami o výšce záplavové vlny cca 4.000 metrů, plus vytrvalý liják, trvající 40 dnů a nocí.-- I dnes se vydávají nesmysly za rozumná vládní opatření, jako, že za smrt opilého a nafetovaného řidiče může strom u cesty, řidič je v tom nevině, strom zkácejte. Že cedrové lesy v Libanobu, Israeli, Sýrii, Kypru, Krétě zcela zmizely--- může pouze horečná stavba válečných lodí,-- NOE asi o tom ještě nevěděl, ikdyž mohl lidskou bezohlednost tušit.

+2/−1
28.3.2014 21:45

P56e32t13r 46H52o69r35á55k 1689513599934

Skutečný a pravdivý příběh  o celosvětové potopě natočit možno nebylo, neb k takové nedošlo. Takže to muselo a mohlo být klidně celé vymyšlené.

+6/−7
28.3.2014 20:59

B55a54r86b82o66r52a 24J61e37ř73á41b44k34o64v72á 9554648587521

Jak to víte?

0/0
29.3.2014 8:56

P97e18t44r 76H31o59r96á87k 1629453429444

Snad nevěříš na celosvětovou potopu, něco si o tom přečti, je to fakticky i logicky vyloučeno.

+1/−1
29.3.2014 10:43

J10a32n 46N17o66v52o27t21n71ý 2774866305820

Ještě napište článek jak film 300 je zneuctěním bitvy u Thermopyl :-)

+3/0
28.3.2014 20:37
Foto

V90l67a21s86t96i79m90i19l 97F61ü85r21s77t 4645334693645

Sloveso "zneuctít" použili redaktoři iDNES, popř. admini blogu. Já jsem to nazval trochu expresivněji. 

Nejsem odborník na Řeckou mytologii a z historie pouze vím, že hrstka Sparťanů tam dokázala zabránit v postupu celé Perské armádě a i díky tomu se na válku připravilo celé Řecko a dokázalo se ubránit. Nakolik je to v rozporu s původními mýty a zda to nějak zneuctilo památku padlých Sparťanů, nechť posoudí jiní.

+2/−1
28.3.2014 20:59

J60a25n 93N38o40v22o86t57n16ý 2134476475790

No a ve sbírce biblických pohádek se zase dočteme že hněvivý bůh Jahve se rozhodl vytopit svět aby ho očistil od hříšníků (že to je na "všemohoucího boha" značně primitivní metoda je jiná věc), vybral si člověka jménem Noe + rodinu, nařídil mu postavit loď a dát na ni všechna zvířata a po pár dnech zase voda klesla. To všechno ve filmu je a na rozdíl od bitvy u Thermopyl se to nikdy nestalo ;-)

+1/−6
28.3.2014 21:29
Foto

V29l30a23s92t39i90m84i10l 65F65ü51r34s11t 4705604943875

Rodinu? Myslíš tři syny a jednu neplodnou dívku? A co Chám a Jefet? 

Upřímně, nejpřesněji podle Bible ztvárnili, jak se Noe ožral a našli ho nahého.

0/−1
28.3.2014 22:08
Foto

V86l92a50s17t26i71m35i53l 60F55ü34r39s89t 4765524713285

Byl jsem ještě i na 300: Vzestup říše. Dnes už asi moc lidí nevzpomene na Artemisii a to, jak bojovala v bitvě u Salamíny. Že velela pěti lodím (ne celé flotile), nebyla to nejspíš krvelačná zrůda, ale docela rozumná satrapka města Halikarnassu atd.

Slovo "zneuctít" si myslím, že je tady na místě možná ještě mnohem více. Totiž, ten film je téměř čistá fikce pouze umístěná do dávné doby. Mohli by to označovat spíše jako fantasy než jako historický, ale na to jim tam asi chybí elfové, trpaslíci atd.

+1/−1
2.4.2014 19:59
Foto

K42a64r96e83l 34B42o83h63á94č58e51k 1141397506354

Do kina se chodím vesměs bavit a ne hlídat...zda scénář náhodou neodporuje nějaké fiktivní realitě :)

+7/−2
28.3.2014 20:03
Foto

V61l27a25s53t95i72m12i58l 86F49ü78r44s60t 4705744883985

Že to knižní předloze protiřečí je v některých částech tak zřetelné, že si toho musí všimnout i ti, kteří příběh o potopě znají pouze v pěti větách z doslechu.

Netřeba něco prvoplánově hlídat, člověk si toho musí nutně všimnout sám od sebe.

+2/−1
28.3.2014 20:13

J62a81n 37N95o97v14o62t60n66ý 2524316225830

No a co ? Však není řečeno že to je přesné vizuální zpodobnění pohádky z bible ? Filmů, které vycházejí z nějakého tématu a zpracují ho originálně po svém existuje nespočet

+1/−2
28.3.2014 20:22
Foto

V49l30a14s97t77i71m61i97l 74F55ü39r16s19t 4445544963335

A já většinu z nich nemám rád, pokud knižní předlohu znám a mám ji aspoň trochu rád.

Tedy, ono je ještě otázka, co myslíte "originálním zpracování". Hádám, že v padesátých a šedesátých letech by Noe zabíjel nácky, Túbal-Kain měl úzký knírek a německý přízvuk a Jan Novotný by se nad originalitou jen rozplýval.

0/−1
28.3.2014 21:05

J92a29n 68N52o50v56o22t39n63ý 2234616925390

Myslím že tento film se biblické předlohy držel docela dost a výše zmíněný příklad nedává moc smysl ... Kromě toho je v bibli této události věnován jen relativně krátký popis. To by ten film musel mít 10 minut kdyby tam už nic nepřidali ;-)

+2/0
28.3.2014 21:31
Foto

P29a79v45e13l 98J58a40n62c92i12k 9372103861369

Budete se jednou klanet, at se Vam to bude libit, nebo ne, to je pravda. Mel byste se nad sebou zamyslet. Bible proklala uz nejedno zatvrzele srdce, vcetne meho.

0/−1
28.3.2014 23:31
Foto

K97a89r87e68l 17B63o42h59á12č52e40k 1971727906674

Jenže já nemluvil o knižní předloze ;) A už vůbec ne o tom, kdo si čeho "musí" všimnout, nechávám každému svobodnou vůli :)

+1/0
28.3.2014 20:23



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.