Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P39e17t12r 45S90k98á29c87e16l

5. 10. 2020 23:08

Chybí mi v článku zmínka o našem velikánovi, podle něhož se po roce 1990 mělo vyučovat. Byli bychom o kus dál před světem. Prozatím asi stojíme opodál. Např.: "Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"

> J.A.Komenský.

1 0
možnosti
Foto

Souhlasím, mnohé jeho myšlenky byly nadčasové. Ono se vzdělávání dost změnilo z něčeho, kde byl mistr a učeň, a mistr se snažil své veškeré své znalosti předat několika učňům, na něco masového, kde si sice učitel své žáky nevybírá, ale taky (zejména pokud jde o vyhořelého učitele) nemá takový zájem na tom, aby to žák dotáhl co nejdále.

A i pokud se snaží sebevíc, nemá ani prostor se svým žákům věnovat natolik, aby jim individuálně pomáhal se rozvíjet. To ve školní třídě s třiceti žáky není ani zcela možné. Efektivita z hlediska počtu učitelů potřebných pro nějakou formu obsloužení dětí to je solidní, efektivita z hlediska opravdu vzdělávání dětí to už ale zas tak dobrá není. Snad i proto měl Ježíš jen dvanáct učedníků :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 115
  • Celková karma 27,58
  • Průměrná čtenost 1534x
Profesí jsem programátor. Občas píšu o věcech blízkých mému oboru, protože mě nejen živí, ale i baví.

Píšu i o tématech, ve kterých postrádám formální vzdělání, ale dění ve společnosti mě nutí udělat si na ně názor.

Závěrem, mého tátu asi znáte lépe, než mně.