Prezident má spojovat, ne rozdělovat.

Prezidentská kampaň je v druhém kole oboustranně vyhrocená a polarizující. Kandidáti nediskutují v rukavičkách, co je ale horší, tábory příznivců se navzájem uráží. Prezident má být člověk, který spojuje, pokud ale cesta na hrad vrcholí v kampani, která udělá ze země div ne bitevní pole, něco je špatně.

denik.cz

Jel jsem vlakem z Brna do Prahy. V Brně nastupovaly dívky z České Třebové, které sem přijely na den otevřených dveří na Masarykově univerzitě. „Mařena prý volí Zemana, asi se s ní nebudem bavit, co?”, komentovaly volbu své kamarádky. Přestože to snad myslely žertem, je vidět, jak moc tyto volby polarizují. Obzvlášť mezi mladými lidmi je to otázka módy a kdo nevolí Schwarzenberga, není in.

Ačkoli sám kníže vystupuje poměrně slušně, nedá se totéž říct o jeho příznivcích. PR tým, který bojuje za jeho zvolení, dobře zmákl jeho image. Dokázal oblbnout většinu mládeže až tak moc, že vznikla přímo davová hysterie. Ta ale může Schwarzenbergovi i uškodit, jelikož na ni jsou někteří lidé, například já, alergičtí. Zemanův štáb také přilévá do ohně, nevnímám ale ze strany většiny jeho podporovatelů podobné šílenství.

To, co lidé potomkovi slavného šlechtického rodu běžně vytýkají, jde většinou mimo mně. Podle dostupných zdrojů byl jeho otec vlastencem. Schwarzenberg prožil většinu života v zahraničí, nelze ho ale nazvat cizincem. Navíc v ČR už působí dlouho. Masaryk také trávil spoustu času v cizině a za manželku si vzal Američanku. Rozdíl vnímám ve směřování politiky. Masaryk nás osamostatnil, zatímco Schwarzenberga to táhne do Evropy až moc. Záleží mu snad více na tom, abychom v EU nebyli za šašky [:buřiče:], než na dopadu zákonů (které Václav Klaus odmítl podepsat).

Také to vypadá, že nedám na žádný z běžných důvodů, proč volit Schwarzenberga. Na módu příliš nedám. Jakkoli mám pankáče rád, Schwarzenberg není pankáč. Že například dobře vypadá (podle jedné kamarádky roztomile jako štěně), nebo vystupuje vcelku slušně, mi nestačí. Chci prezidenta, který bude bojovat za České zájmy a ne eurohujera. Nejsem si jistý, že tuto roli dokáže zastat Miloš Zeman, ale jsem přesvědčený, že Schwarzenberg nikoli.

Nejsem pro izolacionismus. Vzájemná spolupráce na úrovni celé Evropy je prospěšná. Společně prosazená práva a zákony nemusí být na škodu, pokud nejsou některým státům vnucovány a tiše odhlasovávány. Nechci ale federativní Spojené státy Evropské, které už teď jako zárodek mají např. prezidenta a hymnu. Proto raději, než barona von Bilderberga budu v druhém kole volit Miloše Zemana. Ne snad proto, že bych ho měl skutečně v oblibě. Jen mi připadá, že je až moc znát vůle, aby se prezidentem stal Schwarzenberg a větřím za tím nějakou levotu z Bruselu.

Autor: Vlastimil Fürst | pátek 25.1.2013 10:00 | karma článku: 13,70 | přečteno: 361x
  • Další články autora

Vlastimil Fürst

Palestinské „Chcete mě?”

20.2.2024 v 21:30 | Karma: 33,02

Vlastimil Fürst

Děje se něco strašného.

2.1.2024 v 10:55 | Karma: 34,91

Vlastimil Fürst

Ztracená africká diaspora

30.11.2023 v 11:11 | Karma: 21,78

Vlastimil Fürst

Revizionismus: lék na sionismus?

11.11.2023 v 11:11 | Karma: 21,44

Vlastimil Fürst

Moje četba v rámci Pride Month

24.6.2023 v 22:44 | Karma: 13,59

Vlastimil Fürst

Kdo je to „dezolát”?

31.1.2023 v 11:11 | Karma: 16,01

Vlastimil Fürst

Kam zmizely ty tři miliony?

28.1.2023 v 16:43 | Karma: 30,26

Vlastimil Fürst

Okamura ministrem školství?

12.1.2023 v 11:11 | Karma: 22,82
  • Počet článků 115
  • Celková karma 27,58
  • Průměrná čtenost 1534x
Profesí jsem programátor. Občas píšu o věcech blízkých mému oboru, protože mě nejen živí, ale i baví.

Píšu i o tématech, ve kterých postrádám formální vzdělání, ale dění ve společnosti mě nutí udělat si na ně názor.

Závěrem, mého tátu asi znáte lépe, než mně.